Trasa zagraniczna
Jurmała – Ryga (1) – Tallin (2) – Saaremaa – ok. Parnawy (1) – Ventspils (1) – Liepaja – Połąga – ok. Kłajpedy (2)
Dzień 1
Zbiórka uczestników i wyjazd z kraju według rozkładu. Przejazd w kierunku Łotwy na wybrzeże Bałtyckie do Zatoki Ryskiej. Jurmała była już znana jako uzdrowisko w czasach napoleońskich. W czasach sowieckich stała się jednym z topowych radzieckich uzdrowisk. Przez kilkanaście kilometrów ciągnie się pas lasku, w którym ukryte są zabytkowe drewniane zabudowania pomieszane ze współczesną, aczkolwiek często dosyć gustowną, architekturą. Chwila relaksu nad morzem. Dalszy przejazd do Rygi – stolicy Łotwy. Zakwaterowanie w hotelu, obiadokolacja. Nocleg. Trasa: ok. 700 km.
Dzień 2
Śniadanie. Zwiedzanie Rygi, m.in.: Stare Miasto, Dom Bractwa Czarnogłowych, Ratusz, kościół św. Jakuba, kościół św. Piotra, budynek Parlamentu, zespół średniowiecznych kamieniczek tzw. Trzej Bracia, Mała i Wielka Gildia Kupiecka, katedra luterańska, plac Livski. Przejazd do Tallina. Zakwaterowanie, kolacja, nocleg. Trasa: ok. 400 km.
Dzień 3
Śniadanie. Zwiedzanie Tallina, m.in.: Górne i Dolne Stare Miasto, wzgórze Toompea, sobór Aleksandra Newskiego, kilka spośród 20 średniowiecznych baszt obronnych m.in.: Wysoki Herman i Gruba Małgorzata, na której umieszczono pamiątkową tablicę upamiętniająca brawurową akcję ORP Orzeł, 2 średniowieczne ulice – Długa i Krótka Noga, Ratusz Miejski z 1404 roku, apteka z 1422 roku, Dom Wielkiej Gildii, Dom Bractwa Czarnogłowych, zespół kupieckich kamieniczek Trzy Siostry. Wizyta w muzeum morskim, który stanowi największą chlubę estońskiego muzealnictwa – Seaplane Harbour. Niezwykle nowoczesne muzeum morskie jest położone na terenach starego osiedla rybackiegoj. Historia estońskiej żeglugi oraz marynarki wojennej wciąga bez reszty. Przechadzki między minami morskimi, wizyta w środku olbrzymiej estońskiej łodzi podwodnej Lembit (jedyna istniejąca przedwojenna jednostka Marynarki Wojennej Estonii z 1938 roku), a także podziwianie lekkich omeg oraz nowoczesnych łodzi. Powrót do hotelu, kolacja i nocleg. Trasa: ok. 50 km.
Dzień 4
Wczesne śniadanie lub suchy prowiant. Przejazd do Virtsu. Przeprawa promem na wyspę Muhu i przejazd po grobli na wyspę Saaremaa (największa wyspa Estonii na Morzu Bałtyckim, której symbolami są: chleb, piwo i wiatraki). Zwiedzanie: jezioro pometeorytowe Kaali (miejsce kultu pogańskiego), wybrzeże wapienne, latarnia morska, XIII i XIV wieczne obiekty sakralne, „żywe” skanseny (Koguva). Kuressaare – stolica wyspy Saaremaa, z jedynym w krajach Bałtyckich całkowicie zachowanym zamkiem średniowiecznym. Powrót na ląd i przejazd w okolicy Parnawy. Zakwaterowanie, obiadokolacja, nocleg. Trasa: ok. 400 km.
Dzień 5
Śniadanie. Przejazd wzdłuż Zatoki Ryskiej do Ventspils (Windawa) – ośrodek sportowy i duży port morski, zamek Kawalerów Mieczowych, mosty murowane, wodospad. Przejazd do hotelu. Obiadokolacja, nocleg. Trasa: ok. 400 km.
Dzień 6
Śniadanie. Wyjazd do Liepaja (Lipawa). Zwiedzanie miasta: kościół Św. Trójcy, luterańska świątynia, zbudowana w XVIII w., na uwagę zasługuje ołtarz i organy, które do XX wieku były największymi na świecie. Jedna z dzielnic – Karosta – dawna radziecka baza nadmorska, dawne radzieckie więzienie. Dalsza podróż do Połągi – największego kurortu na Litwie, z pięknymi plażami, przesycony zapachem żywicy sosnowych lasów. Miasto datuje swe początki w XII wieku. W 1427 roku był tu król Władysław Jagiełło – ponoć tu pierwszy raz w swoim życiu zobaczył morze. Za czasów Tyszkiewicza powstał słynny dom wczasowy, do którego zjeżdżała się szlachta i magnateria – m.in. także Radziwiłłowie i Ogińscy. Na przełomie XIX/XX wieku Felicjan Tyszkiewicz wybudował neoklasycystyczny pałac z zespołem parkowym, w którym obecnie mieści się Muzeum Bursztynu – zwiedzanie muzeum. Przejazd do w okolice Kłajpedy. Zakwaterowanie w hotelu, obiadokolacja, nocleg. Trasa: ok. 250 km.
Dzień 7
Śniadanie. Dzień wolny na wypoczynek lub dla chętnych przeprawa do Mierzei Kurońskiej – malownicze wydmy i przepiękne kolorowe rybackie chaty, wspaniałe plaże i czyste morskie powietrze, a w miejscowości Juodkrante – Góra Czarownic; w Nidzie, najważniejszej miejscowości na mierzei, spędzał wakacje Tomasz Mann. Czas wolny na wypoczynek nad morzem (dodatkowo płatne). Powrót do współczesnego miasta Kłajpedy, spacer z pilotem po małej starówce, zwiedzanie m.in.: secesyjne kamieniczki i teatr. Powrót do hotelu. Obiadokolacja, nocleg. Trasa: ok. 70 km.
Dzień 8
Śniadanie. Wizyta w Muzeum Morskim oraz Delfinarium w Kłajpedzie. W południe wyjazd do Polski. Przyjazd do kraju w godzinach wieczornych, powrót do poszczególnych miejscowości. Uwaga: powrót do niektórych miejscowości w godzinach porannych dnia następnego. Trasa: ok. 600 km.
Całość trasy: ok. 3000 km.
Program imprezy jest ramowy, kolejność zwiedzania może ulec zmianie.
Cena imprezy obejmuje
• przejazd autokarem
• 7 noclegów w hotelach**+/*** w pokojach 2-osobowych z łazienkami
• 7 śniadań i 7 obiadokolacji
• opiekę pilota
• ubezpieczenie Signal Iduna (KL+CP 20.000 EUR, NNW 15.000 PLN, bagaż 1.000 PLN)
• TFG (10 zł)
Dodatkowo płatne
• pakiet do realizacji programu: 160 EUR (rezerwacje i wstępy do zwiedzanych obiektów, usługi przewodnickie, przeprawa promem na wyspę Saaremaa, opłaty administracyjne, zestaw słuchawkowy Tour Guide) płatny obligatoryjnie pilotowi wycieczki
• wycieczka na Mierzeję Kurońską: 30 EUR (fakultatywnie, wymagane minimum 15 osób)
Dopłaty opcjonalne
• dopłata do pokoju 1-osobowego: 770 zł
Ważne informacje
1. Wycieczka zostanie zrealizowana przy minimum 25 osobach zgłoszonych.
2. Wycieczka może zostać anulowana 20 dni przed rozpoczęciem z powodu nie osiągnięcia zakładanego minimum grupy.
3. Wycieczka będzie realizowana w zależności od ilości uczestników w grupie: autokarem (klimatyzacja, dvd, wc, barek) lub mniejszym autokarem (klimatyzacja, dvd).
4. Kolejność zapisów na wycieczkę decyduje o zajmowaniu miejsc w głównym autokarze.
5. Niektóre połączenia krajowe mogą być realizowane innymi środkami transportu niż główny autokar (autokar liniowy, pociąg, bus, samochód osobowy). Podczas przejazdów krajowych w ramach niektórych wycieczek możliwe są przesiadki.
6. Antenki – transfer z poszczególnych miejscowości do miast znajdujących się na trasie głównej. Trasy antenkowe są obsługiwane bez pilota.
7. Wyjazd *antenkowy za dopłatą z wybranego miasta organizowany przy minimum 6 osobach wsiadających. W przypadku braku wymaganego min. 6 osób PBPO ma prawo anulować wyjazd z danej miejscowości do 5 dni przed rozpoczęciem wycieczki. Anulacja przejazdu antenkowego nie upoważnia do bezkosztowej rezygnacji z wycieczki. W takim przypadku Podróżny wybiera wyjazd z innej miejscowości gwarantowanej.
8. Godziny i miejsca wsiadania mogą ulec zmianie po wcześniejszym poinformowaniu Podróżnych.
9. Pakiet do realizacji programu (rezerwacje i wstępy do zwiedzanych obiektów, usługi przewodnickie, bilety komunikacji miejskiej, opłaty klimatyczne i administracyjne oraz korzystanie z zestawu słuchawkowego Tour Guide i inne) jest obligatoryjnie płatny u Pilota wycieczki we wskazanej walucie i jest ściśle związany z ilością uczestników na wycieczce. Cena pakietu dotycząca realizacji programu jest kalkulowana przy grupie min. 40 osób. Przy mniejszej ilości uczestników cena pakietu zostanie przeliczona na odpowiednią ilość osób w grupie i podana do wiadomości Podróżnym minimum 5 dni przed wycieczką w formie trwałego nośnika (e-mail, list). Powyższa zmiana nie upoważnia Podróżnego do rezygnacji z uczestnictwa w wycieczce. Pakiet nie jest rozliczany, a Podróżny otrzymuje dowód zakupu pakietu od Pilota imprezy.
10. Osoby podróżujące samotnie, które nie chcą dopłacać do pokoju 1–osobowego, będą dokwaterowane do innej osoby tej samej płci w pokoju 2–osobowym. W przypadku braku drugiej osoby na dokwaterowanie Podróżny będzie zobligowany do zapłaty połowy stawki dopłaty do pokoju 1–osobowego.
11. W cenie podstawowej oraz przy dopłacie do obiadokolacji PBPO zapewnia realizację posiłków zgodnie z ofertą, natomiast nie gwarantuje realizacji diet specjalistycznych i eliminacyjnych (np. dieta bezglutenowa, dieta wegańska i inne).
12. Wycieczka nie jest przystosowana dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.